۴ نکته برای بازگشت به معامله‌گری بعد از یک وقفه طولانی

۴ نکته برای بازگشت به معامله‌گری بعد از یک وقفه طولانی

چه بعد از یک تعطیلی طولانی که لایقش بودید و چه بعد از یک تعطیلی خود خواسته از معامله‌گری، بازگشت و روبه‌رو شدن دوباره با بازار می‌تواند چالش‌برانگیز باشد.

به عنوان مثال ممکن است از آخرین تحولات اقتصادی و سیاسی مطلع نباشید. بنابراین تشخیص دقیق این که کدام اطلاعات یا سرفصل‌ها ممکن است بر عملکرد قیمت تاثیر بگذارد، کمی دشوار است.

یا ممکن است فراموش کره باشید که چطور تغییر احساسات خود را در معامله کنترل کنید. یا چطور در تنظیم پوزیشن‌هایتان سریع عمل کنید.

در هر صورت، من نکاتی را گردآوری کرده‌ام که ممکن است پس از یک وقفه طولانی معامله، بازگشت به کار را برای شما آسان‌تر کند.

 

۱. آخرین اخبار بازار را مطالعه کنید

درست همانطور که مسیریابی در یک شهر جدید بدون بررسی نقشه یا آب و هوا می‌تواند دشوار باشد، بازگشت کورکورانه بدون دانستن کاتالیزورهای اخیر عملکرد قیمت، دشوار است.

البته از آنجایی که مدتی از این فضا دور بوده‌اید، تعیین اینکه کدام گزارش‌ها محرک بزرگ و کدام یک سر و صدا هستند نیز به همان اندازه چالش برانگیز است.

هنگامی که اطلاعات بسیار زیادی برای رسیدگی وجود دارد، بررسی خلاصه‌ی بازار و جمع‌بندی‌های هفتگی ممکن است کمک کننده باشد. اینها معمولاً اخبار مهم و نکات برجسته و تاثیرگذار را بررسی می‌کنند. در نتیجه می‌دانید که معامله‌گران به چه چیزی توجه می‌کنند.

خوشبختانه، کانال رویال مهرانیاک منبع بسیار خوبی برای شماییست که از تعطیلات و استراحت بازگشتید و یا اینکه به هر دلیلی می‌خواهید تحلیل‌هایی از بازار را با کیفیت بالا و در زمانی کم بررسی کنید.

 

۲. ‌ژورنال معاملاتی خود را مرور کنید

خب، حداقل امیدواریم یکی از معاملات قبلی خود را ژورنال کرده باشید! داشتن یک ژورنال معاملاتی، زمانی که پس از استراحت به بازار برمی‌گردید، می‌تواند بسیار مفید باشد.

نه تنها می‌تواند به شما یادآوری کند که در گذشته چطور استراتژی معاملاتی خود را اجرا کرده‌اید، بلکه می‌تواند شما را راهنمایی کند که آیا نیاز به تنطیم مجدد یا تغییر جزئی استراتژی خود دارید یا خیر!

به طور کلی بازنگری با دیدی تازه، اغلب می‌تواند درتشخیص پیشرفت‌های بالقوه موثرتر عمل کند. چیزهایی که ممکن است زمانی که در انبوه معاملات بودید از دست داده باشید.

آیا حدضررهای خود را بسیار کوچک در نظر گرفته بودید؟ خیلی زود از معاملات سودده خارج می‌شدید؟ آیا روندهای بلند مدت را از دست می‌دادید؟

این‌ها برخی از سوالاتی هستند که ممکن است بتوانید قبل از بازگشت به معامله‌گری، به آن‌ها پاسخ دهید.

 

۳. چند معامله را در دمو امتحان کنید

اگر با بازگشت سریع به ترید، بلافاصله پس از استراحت، راحت نیستید، اشکالی ندارد!

بازگشت دوباره به حساب دمو شرم‌آور نیست! فقط باید برای اطمینان از آمادگی روانی برای ترید با پول واقعی، این کار را انجام دهید.

به یاد داشته باشید که عنصر مهمی از بقا در بازارهای مالی، قدرت ذهن است. قدرت ذهنی باعث می‌شود که از هرگونه حرکت قیمتی پیش‌بینی نشده عبور کنید. حتی در زمانی که احساسات منفی و ناخوشایند تصمیم‌گیری شما را مختل می‌کند، اعتماد به نفس خود را حفظ کنید و از قوانین خود پیروی کنید.

همانطور که بدن شما پس از مدت‌ها بدون ورزش، احساس کرختی می‌کند، اگر مدتی از بازار خارج شده باشید، ممکن است ماهیچه‌های معامله‌گری شما به مدتی برای گرم کردن مجدد نیاز داشته باشند! مثل وارم‌آپ‌های تحلیلی مهرانیاک! ;))

 

۴. با یک فرد متخصص صحبت کنید

اگر به یک فرد متخصص دسترسی دارید می‌توانید درمورد اتفاقات اخیر بازار با او صحبت کنید. ژورنال خود را با او به اشتراک بگذارید و از او نظر بخواهید. اگر به چنین فردی دسترسی ندارید، جلسات مشاوره مهرانیاک برای شماست! می‌توانید از طریق سایت یک وقت مشاوره رزرو کنید و دغدغه‌های خود را با دکتر فارسی به اشتراک بگذارید. مطمئن باشید که به بهترین نحو پاسخ سوالاتتان را خواهید یافت.

 

امیدواریم این مقاله به شما در بازگشت به معامله‌گری کمک کرده باشد.

مراقب پول‌هایتان باشید!

اشتراک‌گذاری:

مطالب دیگر