۴ مرحله آمادگی ذهنی برای معامله‌گری تمام وقت

۴ مرحله آمادگی ذهنی برای معامله‌گری تمام وقت

درست مانند هر تجارت و کسب و کار دیگری، معامله‌گری دارای مشکلاتی است که می‌تواند پول به زحمت به دست آورده‌ی افراد تازه‌کار را از بین ببرد. افرادی که بدون دانش و آمادگی کافی وارد این بازار شده‌اند.

اگر مصمم هستید که معامله‌گری را به عنوان یک شغل تمام وقت برگزینید در این مقاله چهار مرحله‌ی ساده را برای شما توضیح دادیم که می‌توانید انجام دهید.

 

۱. از خود بپرسید که آیا برای معامله‌گری تمام وقت آماده هستید یا خیر

منطق پشت معامله‌گری به صورت فول تایم را در نظر بگیرید. آیا سرمایه‌ی کافی دارید؟ تصور کنید ماه‌ها حقوق دریافت نمی‌کنید و سود نمی‌برید در حالی که هنوز مجبور هستید برای غذا، اجاره، خدمات آب و برق و… هزینه پرداخت کنید.

هنوز نمی‌توانید بدون شغل خود زندگی کنید؟ نمی‌توانید برای هفته‌ها هزینه‌های زیادی را تحمل کنید و همچنان زندگی خود را حفظ کنید؟ انجامش نده!

آیا به اندازه‌ی کافی زمان برای معامله‌گری واقعی گذاشته‌اید؟ قبل از اینکه دست به کار شوید، مطمئن شوید که کارگزاری مناسب را پیدا کرده‌اید و می‌توانید به آن‌ها اعتماد کنید. همچنین باید استراتژی‌های (بله! چند استراتژی) معاملاتی که برای شما در انواع شرایط سودساز باشد را به همراه داشته باشید.

البته ناگفته نماند که باید قبل از معامله‌گری تمام وقت، سودآور بودن را تجربه کرده باشید.

همچنین تغییر به معامله‌گری تمام وقت نیازمند باور قوی است! آیا واقعاً می‌خواهید یک تریدر باشید؟ پس از ترک کردن شغلتان، دلیل محکم ادامه دادن به معامله‌گری، نباید این باشد که با خود فکر کنید هیچ انتخاب یا شغل دیگری ندارید و مجبور هستید ادامه دهید!

آیا برای ماه‌های بدون درآمد آماده هستید؟ اینکه در طول روز مدام درمورد بازار تحقیقات انجام دهید چطور؟ اگر فکر می‌کنید که فقط برای کسب سود و زندگی آزادانه می‌خواهید تریدر شوید، بهتر است دلایل خود را محکم‌تر کنید.

 

۲. اهداف واقع‌بینانه تعیین کنید

زمانی که به درستی و با منطق خود تشخیص دادید که معامله‌گری فول تایم مناسب شما است، باید اهداف و برنامه‌های خود را لیست کنید.

تصور اینکه در دو سال اول این کسب و کار در حال خرید اتومبیل و جت شخصی هستید، آسان است. اما همه می‌دانیم که تحقق آن به این آسانی نیست.

درمورد سایر معامله‌گران تمام وقت تحقیق کنید و دریابید که چقدر طول کشید تا آن‌ها از طریق معاملات خود امرار معاش کنند.

همچنین، اهداف معاملاتی خود را بر اساس عملکرد گذشته‌تان و سناریوهای احتمالی چند سال آینده، تعیین کنید.

بر اساس سودی که در زمان معامله‌گری پاره وقت بدست می‌آوردید، آیا می‌توانید هزینه‌های یک سبک زندگی معامله‌گر تمام وقت را تامین کنید؟ انتظار دارید در یک سال چقدر سود کسب کنید؟ در پنج سال چطور؟ آیا فکر می‌کنید اهدافتان واقع‌بینانه هستند؟

 

۳. برای تغییر سبک زندگی آماده شوید

اگر می‌خواهید یک معامله‌گر تمام وقت باشید، مطمئن شوید که از نظر روانی برای آن آماده هستید. بررسی کنید که چگونه روی اطرافیانتان می‌تواند تاثیر بگذارد. همچنین بقیه چه تاثیرهای خوب یا بدی روی فکر شما خواهند گذاشت و چطور می‌توانید آن را کنترل کنید؟

به جز اینکه برای خود دفترکار بگیرید، با در فضاهای کار اشتراکی کار کنید، باید در خانه کار کنید. به یاد داشته باشید که کار در خانه خالی از دردسر نیست.

سوالات زیر را از خود بپرسید:

  • آیا با تنهایی ترید کردن در تمام روز و تعامل نداشتن با افراد دیگر خوشحال خواهید بود؟
  • آیا می‌توانید حتی زمانی که تلویزیون یا کنسول‌های بازی یا هر حواس‌پرتی دیگر در چند قدمی شما هستند، روی معامله‌گری تمرکز کنید؟
  • آیا والدین/همسر/فرزندان/هم خانه‌هایتان می‌توانند زمان و فضای لازم برای راه اندازی دفتر کار را در اختیار شما بگذارند؟
  • آیا می‌توانید یک برنامه کاری منظم در خانه داشته باشید؟

اگر حتی به یکی از این موارد «نه» گفته‌اید، بهتر است قبل از شروع معامله‌گری تمام وقت کمی بیشتر تلاش و تفکر کنید.

 

۴. با معامله‌گری مثل یک تجارت رفتار کنید

سخت‌ترین بخش ترید کردن به صورت فول‌تایم این است که به یاد داشته باشید با آن مانند یک تجارت و کسب کار رفتار کنید.

شاید بتوانید با لباس راحتی و لم‌داده جلوی مانیتور بنشینید و ترید کنید ولی این موضوع باعث نمی‌شود که معامله‌گری از سایر کسب و کارها یا منابع درآمد دیگر کمتر جدی گرفته شود!!

یک فضای کاملا اداری ایجاد کنید، حواس پرتی‌ها را به حداقل برسانید و درمورد ساعات کاری خود منضبط باشید.

مهم‌تر از آن، هزینه‌های خود را نظارت کنید (اسپرد، کارمزد و…). همچنین حواستان به سودتان باشد و حتماً یک ژورنال معاملاتی برای تمام امور مالی به صورت دقیق داشته باشید.

کسب درآمد از معامله‌گری، به تنهایی، ممکن است دلهره آور و خسته کننده به نظر برسد – احتمالاً به این دلیل که واقعاً دلهره آور و طاقت فرسا است!

زمانی که از نظر ذهنی و مالی خود را آماده کردید و یک چارچوب معاملاتی ایجاد کردید تا شما را به سمت سود بلندمدت هدایت کند، آن‌گاه در مسیر دستیابی به استقلال مالی از طریق معامله‌گری خواهید بود.

اشتراک‌گذاری:

مطالب دیگر