۴ نکته در مواجهه با ناامیدی در معامله‌گری

۴ نکته در مواجهه با ناامیدی در معامله‌گری

ناامیدی در معامله‌گری

ناامیدی در معامله‌گری ممکن است یک خطر شغلی برای معامله‌گران فورکس باشد. زیرا ضررها و حتی دراداون‌های عظیم ممکن است هرازگاهی اتفاق بیفتد.

این می‌تواند باعث شود که معامله‌گران به خودشان شک کنند و به برنامه‌ی معاملاتی‌شان اعتماد نداشته باشند. در نهایت، این‌ها منجر به معامله بیش از حد (overtrading) یا تصمیم‌گیری نادرست برای جبران اشتباهات و ضررها شود.

برای لحظه‌ای به تجربه معاملاتی خود فکر کنید و نمونه‌ای را به یاد آورید که در آن از عملکرد خود ناامید شده‌اید.

آیا توانستید در معاملات بعدی خود به وضوح فکر کنید؟ توانستید درست تصمیم‌گیری کنید و یا احساسات خود را کنترل کنید؟ آیا شروع به پرسش کردید که آیا واقعا معاله برای شما مناسب بوده است یا خیر؟

معامله‌گری ذاتاً کار رقابتی است. دقیقا همین ویژگی است که معامله‌گران را در برابر ناامید شدن شدید و ضرر کردن آسیب‌پذیرتر می‌کند.

با این حال، خبر خوب این است که می‌توان با این احساس منفی مقابله کرد و از تاثیر‌گذاری آن بر تصمیمات معاملاتی شما جلوگیری کرد.

در اینجا سه نکته برای شما توضیح می‌دهیم:

 

۱. خودتان را سرزنش نکنید

عقب کشیدن بعد از یک ضرر سنگین یا خارج شدن از چرخه‌ی ضررهای متوالی به حرف آسان است. اما در عمل ممکن است دشوار باشد.

برای برخی افراد، درگیر خودگویی منفی شوند یا دچار ناامیدی در معامله‌گری گردند. اگر اغلب خودت را در این موقعیت پیدا می‌کنی، بهتر است کمی آرامش خود را حفظ کنی.

هیچ فایده‌ای ندارد که خود را بخاطر پیش‌بینی نادرست اتفاقی که به سادگی می‌توانست قوی سیاه باشد، سرزنش کنید.

هیچ کس – حتی باهوش‌ترین اقتصاددانان – به طور قطع نمی‌داند که حرکت بعدی بازار چه خواهد بود. ضرر را بپذیرید، برای مدیریت ریسک درست و بهتر تلاش کنید، به درس‌هایی که گرفتید توجه کنید و ادامه دهید!

 

۲. تکالیف خود را انجام دهید

حالا اگر فکر می‌کنید که معاملات بازنده‌ی شما، اغلب بعلت عدم آمادگب است، باید به خود یادآوری کنید که تکالیف خود ا انجام دهید.

همانطور که گفته می‌شود، پیشگیری بهتر از درمان است. به این معنی که با صرف زمان و تلاش کافی برای انجام تحلیل‌های بنیادی و تکنیکال، کمتر با ناامیدی در معامله‌گری مواجه خواهید شد.

جدای از آن، نباید فراموش کنید که معاملات خود را برنامه‌ریزی نمایید. مراحل دقیق و چک‌لیست معاملاتی خود را دقیق بنویسید. سناریوهای مختلف بازار را تحلیل کنید و برای هرکدام یک واکنش پیشنهادی طراحی کنید. با معامله‌گری هیجانی، عجولانه و بی‌احتیاط، خود را برای ناامیدی آماده نکنید.

 

۳. به زودی از استراتژی معاملاتی خود دست نکشید!

بعضی معامله‌گران، دلیل ناامیدی خودشان را استراتژی معاملاتی می‌دانند. به این فکر می‌کنند که وقتی بازارها به هر حال به طور تصادفی حرکت می‌کنند، تجزیه و تحلیل بازارها و پایبندی به یک تریدینگ پلن، چه فایده‌ای دارد؟ درسته؟

اشتباهه!

محیط بازار ممکن است دائماً در حال تغییر باشد، اما به یاد داشته باشید که سودآوری ثابت را می‌تواند با منظم ماندن و پیروی از تریدینگ پلن آزموده‌ی خود، به دست آورد.

اگر متقاعد شده‌اید که استراتژی فعلی شما دیگر مناسب نیست، سعی کنید به جای تسلیم شدن در برابر ناامیدی و نادیده گرفتن آن، بک‌تست انجام دهید و یا رویکرد خود را اصلاح کنید.

به خاطر داشته باشید که معامله‌گری یک ماراتن است نه یک دوی سرعت. مواقعی پیش می‌آید که به سختی می‌توانید با بازار همراه شوید و این اشکالی ندارد.

فقط به یاد داشته باشید که طبق چک‌لیستتان پیش روید، زمان‌بندی خود را به درستی رعایت کنید و روی اجرای صحیح تمرکز کنید.

 

۴. در جوامع معامله‌گری و مکان‌های علمی حضور یابید.

ورکشاپ معامله‌گری مهرانیاک یک فرصت بی‌نظیر برای افرادیست که می‌خواهند علاوه بر حضور در جمع معامله‌گران و افراد شبیه به خودشان، مطالب به روز جهانی را با استاد مهران بهرامی فارسی، یاد بگیرند. در کارگاه پیش رو که در تاریخ ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ تا ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود، هم مطالب تحلیل تکنیکال و هم روانشناسی آموزش داده خواهد شد و شما به بهترین شکل ممکن و در یک فضای کاملا علمی، تمام چیزی را که برای معامله‌گر شدن و معامله‌گر ماندن احتیاج دارید را فرا خواهید گرفت.

برای ثبت نام در ورکشاپ و اطلاعات بیشتر می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی شبکه‌های اجتماعی با ما در تماس باشد.

اشتراک‌گذاری:

مطالب دیگر