حجم معاملات تجمعی ETF بیت‌کوین اسپات از ۱۰۰ میلیارد دلار گذشت

حجم معاملات تجمعی ETF بیت‌کوین اسپات از ۱۰۰ میلیارد دلار گذشت

خلاصه‌ی مطلب:

  • کمتر از دو ماه پس از راه‌اندازی ETF بیت‌کوین اسپات، حجم معاملات انباشته‌ی آن از ۱۰۰ میلیارد دلار می‌گذرد.
  • در دو هفته‌ی گذشته، از جمله دوشنبه‌ی این هفته حجم معاملات افزایش یافت. هنگامی که مجموع فعالیت خرید و فروش برای ETF بیت‌کوین نزدیک به ۱۰ میلیارد دلار بود!

 

حجم معاملات تجمعی ETF بیت‌کوین اسپات

پس از آغاز به کار در ماه ژانویه، ETFهای بیت‌کوین اسپات ایالات متحده که به تازگی راه اندازی شده‌اند، شروع به کار کردند.

بر اساس داده‌های یاهو فایننس، روز جمعه، نمادهای مالی مبتنی بر رمزارز با عبور از ۱۰۰ میلیارد دلار در حجم معاملات تجمعی، به نقطه عطف دیگری دست یافتند. در حالی که بیش از یک ماه طول کشید تا محصولات جدید، ۵۰ میلیارد دلار از حجم معاملات را پاک کنند. آن‌ها نیمه دوم این نقطه عطف را در حدود دو هفته به پایان رساندند، زیرا فعالیت در سراسر جهان شتاب گرفت.

افزایش خرید و فروش به طور همزمان، قیمت بیت‌کوین را به ارتفاعات جدیدی رساند. از آنجایی که ETFهای بیت‌کوین به طور پیوسته بزرگ می‌شوند، به دست آوردن بیت‌کوین سریع‌تر از استخراج آن می‌شود.

قیمت بیت‌کوین اخیراً به بالاترین سطح قبلی خود یعنی ۶۹۰۰۰ دلار رسید. زیرا تقاضا برای محبوب‌ترین ارز دیجیتال بر اساس ارزش بازار افزایش یافت.

ETFهای بیت‌کوین اسپات که از مرز ۱۰۰ میلیارد دلار عبور کردند. در روز دوشنبه حجم معاملات روزانه به ۱۰ میلیارد دلار رسید. این نتیجه استثنایی است! هفته‌ی گذشته نیز رکورد دار بود زیرا حجم معاملات انباشته برای ETFهای بیت‌کوین اسپات به ۲۲.۳ میلیارد دلار رسید.

به طور کلی، سه محصول محبوب، از نظر حجم، آن‌هایی هستند که توسط BlackRock، Fidelity و Grayscale منتشر شده‌اند. روز سه‌شنبه، صندوق بلک راک رکورد جدیدی را برای ورودی روزانه ۷۸۸.۳ میلیون دلار ثبت کرد.

 

این مطلب را هم مطالعه نمایید:‌ بیت‌کوین در مقابل طلا، جریان ورودی ETF بیت‌کوین و خروج وجوه از دارایی‌های با پشتوانه طلا

 

بهتر از طلا

در اوایل این هفته، نیت گراچی، رئیس فروشگاه ETF، سعی کرد رویدادهای اخیر را در چشم‌انداز قرار دهد. او در X نوشت:‌ “Wild stat” (آمار عجیب)

«مجموع جریانات وارد شده به نه تا از ETFهای جدید بیت‌کوین اسپات، در دو ماه گذشته، از کل جریانات وارد شده به تمام ETFهای طلای فیزیکی در پنج سال گذشته، بیشتر است!»

چیزی که بسیاری آن را نه تا از ETFهای «جدید» بیت‌کوین می‌نامند، صندوق Grayscale’s GBTC را مستثنی می‌کند. تبدیلی به صندوق شاخص آن که قبلاً ده‌ها میلیارد دلار تحت مدیریت داشت و در ژانویه شروع به معامله در کنار سایر صندوق‌ها کرد. صندوق Grayscale، که کارمزد بالاتری نسبت به رقبای اصلی دارد، از زمان راه‌اندازی، میلیاردها دلار کاهش داشته و تا حد زیادی به حجم کل معاملات کمک کرده است.

در حالی که معاملات الگوریتمی ممکن است بخشی از کل حجم ثبت شده را نیز هدایت کند، اریک بالچوناس، تحلیلگر ارشد ETF بلومبرگ، هفته گذشته گفت که تقاضای ارگانیک را محرک اصلی می‌داند. او همچنین گفت که اگرچه ETFهای بیت‌کوین اسپات ممکن است نتوانند سطح حجم فعلی خود را حفظ کنند. اما با گذشت زمان، حجم بالا منجر به جریان های دارایی بالاتر می‌شود.

ETFها سرعت خود را در شکستن رکوردهای حجم روزانه و هفتگی حفظ کردند. به همین دلیل کل دارایی‌های تحت مدیریت نیز افزایش یافت. با این که صندوق گری‌اسکیل میلیاردها دلار از دارایی‌های تحت مدیریت خود را از دست داد، همچنان در سایر صندوق‌ها با بیش از ۲۷ میلیارد دلار دارایی خالص پیشتاز است.

اما صندوق‌های BlackRock و Fidelity در حال افزایش است. صندوق IBIT بلک‌راک در حال حاضر با بیش از ۱۲ میلیارد دلار تحت مدیریت، نزدیک به رسیدن به Grayscale است. محصول FBTC فیدلیتی نیز عملکرد خوبی داشته است و تاکنون بیش از ۶ میلیارد دلار درآمد داشته است.

دیگر ETFهای بیت‌کوین اسپات که اخیراً راه‌اندازی شده‌اند شامل مواردی هستند که توسط Bitwise، Ark 21Shares، Invesco، VanEck، Valkyrie، Franklin Templeton و WisdomTree ارائه می‌شوند.

اشتراک‌گذاری:

مطالب دیگر