چهارمین هاوینگ بیت‌کوین، کارمزد ۲.۴ میلیون دلاری

چهارمین هاوینگ بیت‌کوین، کارمزد ۲.۴ میلیون دلاری

خلاصه، چهارمین هاوینگ بیت‌کوین، کارمزد ۲.۴ میلیون دلاری

  • بلاک ۸۴۰۰۰۰، چهارمین بلاک هاوینگ بیت‌کوین، تایید شد. اگرچه ممکن است تغییر کند.
  • به نظر می‌رسد که بلاکهاوینگ از استخر استخراج کریپتو ViaBTC با کارمزد 37.6256 BTC (2.3 میلیون دلار) باشد.

 

چهارمین بلاک هاوینگ بیت‌کوین

طبق گفته یکی از کاوشگران بلاک‌چین بیت‌کوین از Blockchain.com، به نظر می‌رسد که بلاک هاوبنگ از استخر استخراج کریپتو ViaBTC با 37.6256 بیت کوین اضافی (2،401،399 دلار) باشد. “پاداش به عنوان کارمزد 3050 تراکنش موجود در بلاک، پرداخت شد”.

برای اطمینان، این امکان وجود دارد که این بلاک پس از تأیید آن تغییر کند. اگرچه بعید است. این بلاک ممکن است در اثر یک فرآیند به نام “سازمان‌دهی مجدد زنجیره” مورد بازنگری قرار گیرد. که زمانی اتفاق می‌افتد که دو ماینر تقریباً همزمان یک بلاک را در بلاک‌چین تأیید کنند. پس از نیمه هاوینگ، رقابت شدیدی بین ماینرها برای به دستیابی به اولین بلاک وجود داشت. به همین خاطر ممکن است اتفاق بیفتد و باعث ایجاد انشعاب در بلاک‌چین شود. برای دانستن جزئیات بیشتر در مورد بلاک هاوینگ، افراد باید منتظر بمانند تا تراکنش های بیشتری انجام شود.

 

رقابت و حدس و گمان درمورد هاوینگ بلاک

رقابت بین ماینرها بر سر این که چه کسی چهارمین بلاک هاوینگ بیت‌کوین را به دست آورد – و کاری منحصر به فرد با آن انجام دهد، بالا گرفت.

پرداخت این حجم بزرگ کارمزد به افراد مرتبط با حفظ و ثبت ساتوشی‌های نایاب در بلاک‌های هاوینگ، نشان می‌دهد که چهارمین بلاک هاوینگ بیت‌کوین به وسیلهٔ ماینرهایی که در یک رقابت فراگیر شرکت کرده‌اند، تایید می‌شود. این مسأله نه تنها نقل‌وانتقال کوین‌ها را تضمین می‌کند بلکه به آنها اعتبار هم می‌بخشد. اما پیشینه این داستان به فعالیت‌های خارج از عرصهٔ معمول می‌رسد. زیرا آغاز این همه‌جانبه‌سازی از تلاش‌های خلاقانه‌ای است که توسط خالق فناوری اردینالز، کیسی رودارمور، انجام می‌شود. وی از مفهوم جدیدی به نام پروتکل رونز پرده برمی‌دارد که به عنوان راهکاری نوین برای ایجاد توکن‌های بیت‌کوین شناخته می‌شود.

تدی فوسارو، رئیس Bitwise Invest، در گفت و گویی در جمعه ساعاتی قبل از هاوینگ گفت: «مطمئنم که تمام ماینینگ پول (استخرهای استخراج) و ماینرهای بزرگ، چیز خاصی را در کنار هم دارند. من فکر می‌کنم هر کسی که به اندازه‌ی کافی خوش شانس باشد که این یکی را از آن خود کند، وقتی این بلاک ایجاد می‌شود، لذت خاصی برای ما خواهد داشت.»

خوان لئون، محقق Bitwise Invest، در همان گفتگو اضافه کرد: «من دوست دارم ببینم شاید یکی از بلاک‌ها داده‌هایی درمورد نموداری از مقدار دلار چاپ شده آمریکا در چهار سال گذشته را نشان دهد. فقط برای اینکه نقطه مقابل سیاست پولی برنامه‌ریزی شده بیت‌کوین مشخص شود! این که تنها دارایی بود که توانست تورم را در طول تاریخ خود با موفقیت مدیریت کند.»

 

از مطالب مرتبط دیگر: بیت‌کوین در مقابل طلا، جریان ورودی ETF بیت‌کوین و خروج وجوه از دارایی‌های با پشتوانه طلا

 

پروتکل رونز: رویکرد نوین در ایجاد توکن‌های بیت‌کوین

هاوینگ بیت‌کوین امسال ابزارهای جدیدی دارد. «Ordinals» به واحدهای کوچک بیت‌کوین می‌گویند که با یک سری متادیتای مرتبط به اصطلاح، ضرب شده‌اند. و «Runes» یک توکن کارآمدتر است. که بر روی بیت‌کوین ایجاد شد. این ابزارها به ماینرها اجازه می‌دهند تصاویر یا سایر ابرداده‌ها را در یک بلاک بیت‌کوین خاص مرتبط کنند.

پروتکل رونز، به واسطه فناوری اردینالز، به عنوان روشی نوین و موثر برای ایجاد توکن‌های بیت‌کوین مطرح می‌شود. که عملکردی متمایز و بهتر نسبت به استاندارد ERC-20 دارد. این پروتکل، مانند استاندارد ERC-20، از شبکهٔ بیت‌کوین برای انجام تراکنش‌ها و ایجاد توکن‌ها استفاده می‌کند، اما با تفاوت‌های مهمی که آن را از آن متمایز می‌کند. یکی از این تفاوت‌ها، استفاده از خروجی خرج‌نشده تراکنش‌ها (UTXO) برای حک کردن توکن‌های جدید روی بلاک‌های بیت‌کوین است، که این مورد کاملاً متضاد با مدل حکاکی حساب‌های کاربری در اردینالز است.

توسعه‌دهندگان فناوری اردینالز، به ویژه لئونیداس، که شناخته‌شده به‌عنوان یکی از افراد موثر در جامعهٔ شبکه‌های اجتماعی است، تأکید می‌کنند. که کارمزدهایی که در پنج بلاک بلافاصله پس از هاوینگ پرداخت شده‌اند، بیشتر از پاداش‌های کوین‌بیس بوده است. که این امر نشان‌دهندهٔ نیاز به حفظ شبکهٔ بیت‌کوین و تأمین امنیت آن است.

اشتراک‌گذاری:

مطالب دیگر