۳ دلیل احتمالی که به اهداف معامله‌گری خود نمیرسید!

۳ دلیل احتمالی که به اهداف معامله‌گری خود نمیرسید!

اگر روی این مقاله کلیک کردید احتمالاً چند وقتی ذهنتان درگیر این است که چرا به اهداف معامله‌گری خود نمیرسید! یکی از موضوعات مهم این است که معامله‌گران (مخصوصاً تازه‌کاران) روی فرآیند کار به جای سود نهایی تمرکز کنند.

یک معامله‌گر خوب و منضبط همیشه می‌تواند شانس را به نفع خود تغییر دهد، اگر مهارت‌های خود را به اندازه کافی تقویت کرده باشد تا بتواند با هر سناریویی که برایش پیش می‌آید مقابله کند. اما تبدیل شدن به یک معامله‌گر بهتر به آسانی خواندنِ مقالات مهرانیاک نیست! یا اینکه بخواهید هرچه بیشتر ترید کنید با این امید که تجربه راه سودآوری را به شما یاد دهد.

اگر متوجه شدید که باید ماه به ماه یا سال به سال روی یک سری مسائل یا مشکلات معاملات کار کنید، ممکن است یکی از سناریوهای زیر دلیل آن باشد:

 

۱. شما برنامه مشخصی برای رسیدگی به آنها ندارید.

به یاد داشته باشید که هدف بدون برنامه فقط یک آرزو است. راه‌حل‌های مشکلات معاملاتی شما نباید مانند تصمیم‌های سال نوی شما باشد که تقریباً به محض نوشتنشان در ژورنال خود، آن‌ها را فراموش می‌کنید.

فرقی نمی‌کند اگر تصمیمتان به سادگی قراردادن حدضرر یا عدم ورود سریع روی روند باشد یا مسئله‌ای پیچیده‌تر مانند آپدیت سیستم معاملاتی و تغییر استراتژی! اگر می‌خواهید با مسائل معاملاتی خود مبارزه کنید و سربلند از آن خارج شوید، باید برنامه‌های مشخصی داشته باشید.

اهداف معاملاتی را تعیین کنید که کارساز هستند.  فهرست مراحل مشخصی که می‌توانید طی کنید را بنویسید. سپس برنامه‌ای تنظیم کنید تا مطمئن شوید که آنها را دنبال می‌کنید. معیارهایی را تنظیم کنید تا به شما در سنجش موفقیت خود کمک کند.

 

۲. فعالانه به آن فکر نمی‌کنید.

ممکن است شما دقیق‌ترین برنامه را داشته باشید همچنان در رسیدن به اهداف معاملاتی خود شکست بخورید. اگر آگاهانه در هر معامله رو آن‌ها کار نکنید!

فرض کنید تصمیم گرفته‌اید به جای استفاده از واحدهای ثابت، حجم پوزیشن‌های خود را بر اساس موجودی حسابتان انتخاب کنید. برنامه شما این است که قبل از ورود به هر معامله، حجم ورودی آن را محاسبه کنید. اگر بتوانید یک هفته به خوبی آن را انجام دهید به خودتان افتخار خواهید کرد!

اما ناگهان، یک فرصت معامله در روز پدیدار شد و شما برای از دست ندادن حرکت، عجله کردید و به عادت قبلی خود بازگشتید و با حجم واحد ثابت وارد شدید!

احتمالاً  به خودتان می‌گویید: «اوه، اشکال نداره! دوباره در معاملات بعدی رو اهدافم دقیق کار میکنم». اگر در معامله خود برنده شوید، فکر می‌کنید «هیچ آسیبی وارد نشده است!». پس احتمالاً در آینده دوباره این کار را انجام خواهید داد.

این تقلب‌ها و شکست‌های کوچکی که به خودتان می‌دهید ممکن است در کوتاه‌مدت روی شما تأثیری نگذارند، اما در نهایت با هم جمع می‌شوند و شتاب شما را از بین می‌برند. نکته‌ی بعدی که می‌دانید، «استفاده از حجم پوزیشن متغیر» را دوباره در اهداف خود در سال آینده فهرست می‌کنید.

 

این مقاله را هم مطالعه نمایید: چطور نسبت ریوارد به ریسک مناسب خود را پیدا کنیم؟

 

۳. شما پروسه‌ی پیشرفت خود را پیگیری نمی‌کنید.

شاید رایج‌ترین دلیلی که نمی‌توانید به مسائل معاملاتی خود رسیدگی کنید یا به اهداف خود دست یابید این باشد که آنها را پیگیری نمی‌کنید.

درست همانطور که سرآشپزها نکات ریز دستور العمل‌های خود را فهرست می‌کنند، شما نیز باید پیشرفت خود را پیگیری و ارزیابی کنید.

تاکنون چه کارهایی انجام داده‌ای؟ آیا امروز نسبت به چند هفته پیش به هدف خود نزدیکتر هستید؟ کدام عوامل کمک می‌کند و باید مراقب کدام عوامل باشید؟ چگونه می‌توانید سریعتر پیشرفت کنید؟ یک ژورنال معاملاتی برای این منظور مناسب است.

بازبینی منظم پیشرفت خود نه تنها به شما یک «برگ تقلب» می‌دهد، بلکه در صورت خطا و بازگشت به عادات قدیمی، به شما کمک می کند تا اهداف معاملاتی خود را در فرآیند فکریتان در هنگام معامله قرار دهید.

به یاد داشته باشید که معامله‌گری یک دو ماراتن است و نه دو سرعت.

اگر تا زمانی که به طور مداوم سودآور شوید، معامله کنید، باید یاد بگیرید که چگونه با موفقیت به مسائل معاملاتی خود رسیدگی کنید. و عادت کنید که روی اهداف معاملاتی خود کار کنید (و به آنها دست یابید).

 

این مقاله را هم مطالعه نمایید: بهبود روانی بعد از مارجین کال شدن حساب

اشتراک‌گذاری:

مطالب دیگر