تایید هشت ETF اتریوم در کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC)

تایید هشت ETF اتریوم در کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC)

خلاصه‌ی مطلب:

  • کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC)، هشت ETF اتریوم اسپات، از جمله BlackRock و Fidelity را به صورت همه جانبه تایید کرده است.
  • این اتفاق بعد از تنها ۴ ماه از اولین تایید ETFهای بیت‌کوین، صورت می‌گیرد.

 

فرم‌های SEC

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (به انگلیسی: U.S. Securities and Exchange Commission) (به شکل مخفف: SEC)، هشت ETF اتریوم اسپات را تایید کرد. به این صورت تلاش‌های لحظه آخری برای انجام آنها نهایتاً نتیجه داد.

SEC فرم‌های 19b-4 را برای ETFهای BlackRock، Fidelity، Grayscale، Bitwise، VanEck، Ark، Invesco Galaxy و Franklin Templeton تایید کرد.

در حالی که فرم‌ها تایید شده‌اند، صادرکنندگان ETF اتریوم باید اظهارنامه‌های ثبت S-1 خود را قبل از شروع معامله اعمال کنند. اخیراً SEC گفتگوهایی را با صادرکنندگان در مورد فرم‌های S-1 آنها آغاز کرده است. مشخص نیست که این روند چقدر طول می‌کشد، اما برخی از تحلیل‌گران حدس می‌زنند که ممکن است هفته‌ها طول بکشد.

جیمز سیفارت، تحلیل‌گر ETF بلومبرگ، اضافه کرد: «من فکر می‌کنم اگر آنها بسیار سخت کار کنند، می‌توان در عرض چند هفته این کار را انجام داد، اما نمونه‌های زیادی از این فرآیند وجود دارد که از نظر تاریخی بیش از ۳ ماه طول می‌کشد».

 

این مقاله را هم مطالعه کنید: حجم معاملات تجمعی ETF بیت‌کوین اسپات از ۱۰۰ میلیارد دلار گذشت

 

ETF اتریوم تایید غیرمنتظره‌ای دریافت می‌کند

قبل از این هفته، به نظر می‌رسید که SEC قرار نیست ETFهای اتریوم را تایید کند. این بر اساس عدم تعامل بین SEC و صادرکنندگان بود. با این حال، اوایل این هفته ماجرا تغییر کرد. زمانی که SEC به طور ناگهانی شروع به صحبت با صادرکنندگان کرد. همچنین درخواست کرد که فرم‌های 19b-4 را برگردانده و دوباره ارسال کند. وقتی این اتفاق افتاد، به نظر می‌رسید که بخش‌هایی از SEC با این تغییر ۱۸۰ درجه، غافلگیر شده بودند.

این قضیه منجر به گمانه زنی در مورد علت تغییر ناگهانی تصمیمات شد. یکی از منابع گفت: «این یک وضعیت کاملاً بی‌سابقه است، به این معنی که کاملاً مربوط به مسائل سیاسی می‌باشد.»

پیش از این تصویب، گروهی از قانون گذاران دو حزبی مجلس نمایندگان از کمیسیون بورس و اوراق بهادار خواسته بودند تا ETFها را تصویب کند. قانون گذاران گفتند: «با اقدامات کمیسیون در اوایل سال جاری، به نظر می‌رسد یک پیشرفت طبیعی است که نه تنها یکپارچگی در اجرای استانداردهای کمیسیون را نشان می‌دهد، بلکه استدلال قانونی را نیز تایید می‌کند. همچنین تصمیم‌گیری درمورد ETPهای بیت‌کوین را تسهیل می‌بخشد.»

با افزایش شانس تصویب در طول هفته، تخفیف Grayscale Ethereum Trust از ۲۴٪ به ۶٪ کاهش یافت. همانطور که تراست به یک ETF تبدیل می‌شود، این به دارندگان این امکان را می‌دهد تا بتوانند سهام خود را با ارزش نقدی اتر اصولی مبادله کنند.

از زمانی که ETFهای بیت‌کوین تایید شدند، ۲۰۷هزار بیت‌کوین اضافی (14 میلیارد دلار) در کنار ۶۲۱هزار (۴۲ میلیارد دلار) بیت‌کوین موجود در Grayscale Bitcoin Trust زمانی که به ETF تبدیل شد، جمع آوری کردند.

ضمناً، ETFهای اتریوم ممکن است برای رسیدن به همان سطح با مشکل مواجه شوند. اریک بالچوناس، تحلیل‌گر ETF بلومبرگ تخمین زد که ETFهای اتریوم ممکن است ۱۰ تا ۱۵ درصد از دارایی‌های همتایان بیت‌کوین را دریافت کنند. «این باعث می‌شود که آنها در حدود ۵ تا ۸ میلیارد دلار باشند. که باز هم برای هر شروع معمولی در چند سال اول خیلی خوب است.»

اشتراک‌گذاری:

مطالب دیگر

نوسان ضمنی (IV) در معاملات Option بیت‌کوین و اتریوم
آپشن

نوسان ضمنی (IV) در معاملات Option بیت‌کوین و اتریوم چیست؟

در دنیای بازار اختیار معامله (Option Trading) ارز دیجیتال، درک نوسانات ضمنی (Implied Volatility)(IV) برای تصمیم‌گیری آگاهانه بسیار مهم است. نوسان ضمنی نشان‌دهنده‌ی انتظار بازار از میزان تغییر قیمت یک دارایی در آینده است.

بیشتر بخوانید