۵ نکته در شکل‌گیری عادات جدید در معامله‌گری

۵ نکته در شکل‌گیری عادات جدید در معامله‌گری

اکنون که بیش از دو ماه از شروع سال گذشته وقت مناسبی برای بازنگری عملکردتان در شروع عادات جدید است! آیا عادت‌هایی را که در ابتدای سال گفته بودید با موفقیت شکل داده‌اید؟ به خصوص عادات جدید در معامله‌گری!

اگر این کار را نکرده‌اید، در اینجا چند نکته وجود دارد که ممکن است به شما کمک کند به اهداف خود نزدیک شوید:

 

۱. دقیق باشید

قول دادن درمورد «غذای سالم» یا «خرج کمتر برای غذای بیرون» کافی نیست! چه مقدار کالری از رژیم غذایی فعلی خود کم خواهید کرد؟ چند بار در هفته به جای سفارش آنلاین غذا، در خانه آشپزی می‌کنید؟ تا چه زمانی این تغییرات را اجرا می‌کنید تا برنامه‌های اجرایی خود را بررسی کنید؟

معامله‌گران هم برای شکل دادن به عادات جدید به قوانین روشنی نیاز دارند. به‌جای برنامه‌ریزی برای «منضبط‌تر بودن»، می‌توانید اهداف خاص و دقیقی مانند «شناسایی سود زمانی که سود شما به ۳۰ درصد رسید» یا «عدم بررسی پلتفرم‌های اجتماعی در ساعات معاملاتی» را هدف قرار دهید.

 

۲. کار را برای خودتان آسان کنید

اگر انجام یک کار برای شما «آسان» باشد، به احتمال زیاد به آن پایبند خواهید بود و تبدیل به عادت خواهد شد.

آیا می‌خواهید از میم‌کوین‌ها دوری کنید؟ آن‌ها را از واچ‌لیست خود حذف کنید! آیا می‌خواهید به طور منظم‌تری ژورنال نویسی کنید؟ همیشه یک صفحه ی ژورنال به همراه خودکار کنار دستتان باشد. قدم‌های کوچک‌تری بردارید. اول با نوشتن اطلاعات اولیه و ساده شروع کنید. سپس تنها در صورتی که به طور منظم کار اول را انجام دادید، اطلاعات بیشتری به آن اضافه کنید.

هنگام شکل‌گیری عادات جدید در معامله‌گری، قبل از اینکه روی بهبود اجرای خود کار کنید، باید ثبات و تداوم را در اولویت قرار دهید.

 

این مقاله را هم مطالعه کنید: ۱۰ عادت مالی خوب برای تریدرها

 

۳. سیستم‌های تشویقی ایجاد کنید

اگر هر باری که از یک قانون جدید خود پیروی کردید، به خودتان جایزه‌ای بدهید، انگیزه‌ی بیشتری برای ادامه دادن خواهید داشت. در نهایت آن قدر آن را تکرار می‌کنید که به یک عادت تبدیل شود.

لازم نیست خیلی جایزه‌های تجملی و بزرگ تعیین کنید! جایزه‌ی شما می‌تواند به سادگی نیم ساعت اضافه‌تر برای ویدیوگیم باشد! از هر چیزی که برای شما موثر است استفاده کنید!

 

۴. هر بار روی یک عادت تمرکز کنید

مطمئناً، بسیار عالی است که ده عادت جدید در معامله‌گری را شکل دهید و در عرض دو ماه به یک معامله‌گر منظم و دائماً سودآور تبدیل شوید. اما به یاد داشته باشید که مانند ماهیچه‌های ما، نظم و اراده‌ی ما نیز محدودیت‌هایی دارد. یک قانون معاملاتی که به طور مداوم انجام شود بهتر از پنج عادت جدید است که هر زمان که دوست دارید انجام دهید.

پس صبور باشد و پروسه‌ی ساخت عادت را به صورت مداوم و طولانی ادامه دهید. این کار بسیار ساده است اما راحت نیست! چون زمان می‌برد. بهتر است عجله نکنید تا بتوانید هر بار عادات مستحکم جدیدی بسازید.

 

شاید این مطلب را هم دوست داشته باشید: ۵ دلیلی که باعث می‌شود معامله‌گران تازه کار تسلیم شوند

 

۵. عادت‌های جدید را به عادت‌های قدیمی ربط دهید

فرض کنید می‌خواهید عادت جدید نخ دندان کشیدن را برای خود ایجاد کنید. شما می‌توانید با ربط دادن آن به یک عادت قدیمی مثل مسواک زدن، انجام آن را برای خود راحت‌تر کنید. مثلا بگویید «از این به بعد همیشه قبل از مسواک، نخ دندان می‌کشم». حتی با این کار می‌توانید عادت‌هایتان را «جایگزین» هم بکنید. مثلاً «اگر خواستم الکی در یخچال را باز کنم، ۵ تا پوش‌آپ ایستاده روی کانتر آشپزخونه می‌زنم».

در ساختن تمامی عادات جدید در معامله‌گری هم می‌توانید از این تکنیک استفاده کنید. مثلاً اگر می‌خواهید همیشه ژورنال بنویسید، با خودتان قرار بگذارید که قبل از روشن کردن لپتاپ، روی یک صفحه کاغذ مواردی مثل: «جفت ارز، حجم ورودی، میزان ریسک در هر معامله، نسبت ریسک و ریوارد، حد سود روزانه، حد ضرر روزانه و …» را بنویسید و جلو آن را خالی بگذارید. سپس می‌توانید لپتاپ خود را روشن کنید! حال دیگر نوشتن جزییات معامله در طول روز برایتان آسان‌تر می‌شود!

به طور کلی، ایجاد عادات جدید کار آسانی نیست. اما اگر می‌خواهید به طور مداوم یک معامله‌گر سودآور شوید، باید عادت‌های کلیدی داشته باشید که به حفظ برتری و بهبود فرآیندهای معاملاتی شما کمک کند.

 

 

اشتراک‌گذاری:

مطالب دیگر